Nieuws & facts

vanaf 29 maart

Ter voorbereiding op de Triathlon Holten 28 en 29 juni a.s. worden weer clinics aangeboden. In samenwerking met Atletiekvereniging Holten, Fietsgroep Wim Reins, triatlonvereniging Triathlon Team Holten en ZPC Twenhaarsveld kan iedereen zich klaarstomen voor een goede triathlon in juni.

Stel je eigen clinic samen
‘Omdat niet iedereen op alle onderdelen training nodig heeft hebben we diverse clincis met de verenigingen samengesteld’, aldus Anita Brinks, bestuurslid van de Triathlon Holten. Men kan kiezen voor zwemtraining, fietstraining, looptraining of een combinatie van twee of drie onderdelen. Via het inschrijfformulier op de website www.triathlonholten.nl is dat zeer eenvoudig aan te geven. De trainingen staan onder leiding van ervaren trainers, die de deelnemers klaarstomen voor de diverse onderdelen en de wissels. ‘Alle deelnemers krijgen ook een leuk shirt, vergeet dus niet je maat op te geven’.

Starten met fietsclinics
Op 29 maart staat de eerste fietsclinic op het programma. Daar starten de deelnemers met basisbeginselen zoals het afstellen van de fiets en de helm. ‘Dat lijkt misschien vanzelfsprekend maar is erg belangrijk om mee te beginnen’. Vanaf 1 april starten de looptrainingen en vanaf 1 mei de zwemtrainingen.

Speciale clinics voor de jeugd
De jeugdclinics (vanaf 8 jaar) starten op dinsdag 21 mei. In 4 trainingen op dinsdagavond worden kids voorbereid op de triathlon. De trainingen worden afgesloten met een parcoursverkenning op vrijdag 21 juni. Schrijf je snel in, want het aantal plaatsen is beperkt!

Triathlon Holten
In 2019 wordt in Holten opnieuw een internationale triathlon voor elite atleten georganiseerd. Deze editie wordt een Premium European Cup en junior Cup georganiseerd. Naast de internationale wedstrijd is er ook voor de recreatieve deelnemers en publiek een boordevol sportief en feestelijk programma neergezet. Op vrijdag 28 juni en zaterdag 29 juni wordt in Holten de 35e editie georganiseerd van het internationale topsportevenement. Zwemmen in de Domelaar, fietsen op en rond de Holterberg en lopen door een sfeervol Holten; het is een combinatie die niet alleen internationale toppers aanspreekt maar ook vele honderden recreatieve deelnemers. De Triathlon Holten Premium European Cup biedt voor elk wat wils.   Inschrijflink:

Persbericht: voorbereiden met clinics

vanaf 29 maart

Ter voorbereiding op de Triathlon Holten 28 en 29 juni a.s. worden weer clinics aangeboden. In samenwerking met Atletiekvereniging Holten, Fietsgroep Wim Reins, triatlonv..

Verkochte Domelaar blijft startlocatie Triathlon Holten

Lees meer!

Zandwinning De Domelaar tussen Holten en Markelo blijft volgend jaar de start- en zwemlocatie van de Triathlon Holten eind juni. Dit meldt Mickel de Lange van het bedrijf Gebr. Van..

Clinics voor een juiste voorbereiding

schrijf je in en doe mee

Jeugd en volwassenen die meedoen aan de Triathlon in Holten kunnen zich via de website van Stichting Triathlon Holten inschrijven voor diverse clinics. De clinics voor de jeugd van..

Inschrijven voor de Triathlon Holten 28 en 29 juni 2019