Livestream!
Triathlon App

Nieuws & facts

vanaf 29 maart

Ter voorbereiding op de Triathlon Holten 28 en 29 juni a.s. worden weer clinics aangeboden. In samenwerking met Atletiekvereniging Holten, Fietsgroep Wim Reins, triatlonvereniging Triathlon Team Holten en ZPC Twenhaarsveld kan iedereen zich klaarstomen voor een goede triathlon in juni.

Stel je eigen clinic samen
‘Omdat niet iedereen op alle onderdelen training nodig heeft hebben we diverse clincis met de verenigingen samengesteld’, aldus Anita Brinks, bestuurslid van de Triathlon Holten. Men kan kiezen voor zwemtraining, fietstraining, looptraining of een combinatie van twee of drie onderdelen. Via het inschrijfformulier op de website www.triathlonholten.nl is dat zeer eenvoudig aan te geven. De trainingen staan onder leiding van ervaren trainers, die de deelnemers klaarstomen voor de diverse onderdelen en de wissels. ‘Alle deelnemers krijgen ook een leuk shirt, vergeet dus niet je maat op te geven’.

Starten met fietsclinics
Op 29 maart staat de eerste fietsclinic op het programma. Daar starten de deelnemers met basisbeginselen zoals het afstellen van de fiets en de helm. ‘Dat lijkt misschien vanzelfsprekend maar is erg belangrijk om mee te beginnen’. Vanaf 1 april starten de looptrainingen en vanaf 1 mei de zwemtrainingen.

Speciale clinics voor de jeugd
De jeugdclinics (vanaf 8 jaar) starten op dinsdag 21 mei. In 4 trainingen op dinsdagavond worden kids voorbereid op de triathlon. De trainingen worden afgesloten met een parcoursverkenning op vrijdag 21 juni. Schrijf je snel in, want het aantal plaatsen is beperkt!

Triathlon Holten
In 2019 wordt in Holten opnieuw een internationale triathlon voor elite atleten georganiseerd. Deze editie wordt een Premium European Cup en junior Cup georganiseerd. Naast de internationale wedstrijd is er ook voor de recreatieve deelnemers en publiek een boordevol sportief en feestelijk programma neergezet. Op vrijdag 28 juni en zaterdag 29 juni wordt in Holten de 35e editie georganiseerd van het internationale topsportevenement. Zwemmen in de Domelaar, fietsen op en rond de Holterberg en lopen door een sfeervol Holten; het is een combinatie die niet alleen internationale toppers aanspreekt maar ook vele honderden recreatieve deelnemers. De Triathlon Holten Premium European Cup biedt voor elk wat wils.   Inschrijflink:

Inschrijvingen recreanten ook dit jaar weer vol en clinics Triathlon Holten bijna van start

De recreanten deelnemerslijst voor Triathlon Holten 2024 is weer helemaal gevuld.

Meer dan 1000 sportievelingen hebben zich ingeschreven en daarmee zit de 1/8 en Olympische afstand helemaal vol. Wie toch nog een gokje wil wagen voor de deelname kan zich nog insc..

Inschrijving Triathlon Holten 2024 start op 20 december

De inschrijving voor de 38ste editie van de Triathlon Holten opent op woensdag 20 december.

Triatleten kunnen zich op deze datum vanaf 06.00 uur inschrijven via www.triathlonholten.nl
Holten staat kom..

Triathlon Holten 2024 op 28 en 29 juni

Pak je agenda er maar vast bij. De datum voor de 38e editie van Triathlon Holten is bekend.

Op vrijdag 28 en zaterdag 29 juni wordt in het mooiste triatlondorp van Nederland onder andere weer de Europe Triathlon Premium Cup en de Europe Triathlon Junior Cup gehouden.

Gevonden voorwerpen

Ben je iets kwijt geraakt tijdens de triatlon?

Op dinsdagavond 4 juli is het Triathlon kantoor in het Kulturhus in Holten open om gevonden voorwerpen op te halen. Dat kan tussen 19:00 en 21:00 uur.
Heb je een vraag? Mail ..

Overmeen en Meij winnaars op achtste triatlon

De Jong en Bouwmeester Holtens kampioen op de Olympische afstand

Bij de recreanten leverde de 37ste editie van de Triathlon Holten zowel bij de mannen als de vrouwen een dubbele zege op. Holtenaren Hugo Overmeen en Marleen Meij bleken in het tri..