Nieuws & facts

vanaf 29 maart

Ter voorbereiding op de Triathlon Holten 28 en 29 juni a.s. worden weer clinics aangeboden. In samenwerking met Atletiekvereniging Holten, Fietsgroep Wim Reins, triatlonvereniging Triathlon Team Holten en ZPC Twenhaarsveld kan iedereen zich klaarstomen voor een goede triathlon in juni.

Stel je eigen clinic samen
‘Omdat niet iedereen op alle onderdelen training nodig heeft hebben we diverse clincis met de verenigingen samengesteld’, aldus Anita Brinks, bestuurslid van de Triathlon Holten. Men kan kiezen voor zwemtraining, fietstraining, looptraining of een combinatie van twee of drie onderdelen. Via het inschrijfformulier op de website www.triathlonholten.nl is dat zeer eenvoudig aan te geven. De trainingen staan onder leiding van ervaren trainers, die de deelnemers klaarstomen voor de diverse onderdelen en de wissels. ‘Alle deelnemers krijgen ook een leuk shirt, vergeet dus niet je maat op te geven’.

Starten met fietsclinics
Op 29 maart staat de eerste fietsclinic op het programma. Daar starten de deelnemers met basisbeginselen zoals het afstellen van de fiets en de helm. ‘Dat lijkt misschien vanzelfsprekend maar is erg belangrijk om mee te beginnen’. Vanaf 1 april starten de looptrainingen en vanaf 1 mei de zwemtrainingen.

Speciale clinics voor de jeugd
De jeugdclinics (vanaf 8 jaar) starten op dinsdag 21 mei. In 4 trainingen op dinsdagavond worden kids voorbereid op de triathlon. De trainingen worden afgesloten met een parcoursverkenning op vrijdag 21 juni. Schrijf je snel in, want het aantal plaatsen is beperkt!

Triathlon Holten
In 2019 wordt in Holten opnieuw een internationale triathlon voor elite atleten georganiseerd. Deze editie wordt een Premium European Cup en junior Cup georganiseerd. Naast de internationale wedstrijd is er ook voor de recreatieve deelnemers en publiek een boordevol sportief en feestelijk programma neergezet. Op vrijdag 28 juni en zaterdag 29 juni wordt in Holten de 35e editie georganiseerd van het internationale topsportevenement. Zwemmen in de Domelaar, fietsen op en rond de Holterberg en lopen door een sfeervol Holten; het is een combinatie die niet alleen internationale toppers aanspreekt maar ook vele honderden recreatieve deelnemers. De Triathlon Holten Premium European Cup biedt voor elk wat wils.   Inschrijflink:

36e Triathlon Holten op 1 en 2 juli

De 36ste editie van de Triathlon Holten vindt volgend jaar plaats op 1 en 2 juli.

In het triathlondorp worden dan onder andere een Europe Triathlon Premium Cup en Europe Triathlon Junior Cup gehouden.

Het bestuur en de honderden vrijw..

Triathlon Holten toekomstbestendig door bestuursvernieuwingen

Eervol afscheid van boegbeelden en komst nieuwe bestuursleden en -rollen

De Triathlon Holten kondigt diverse bestuursvernieuwingen aan. Het in stand houden van een volwaardig bestuur is essentieel voor de toekomstbestendigheid van de organisatie. Dat..

Triathlon Holten afgelast wegens aanhoudende dreiging coronavirus

Huidige situatie brengt nog teveel onzekerheid en risico's met zich mee

De Triathlon Holten, die op vrijdag 2 en zaterdag 3 juli zou worden georganiseerd, gaat niet door. Dat geldt eveneens voor de Vivera Run en overige side events gerelateerd aan d..

Maarten van der Weijden aan start Triathlon Holten

‘Team Maarten’ zamelt met deelname op 3 juli geld in voor kankeronderzoek en -projecten

Maarten van der Weijden neemt deel aan de Triahtlon Holten van 2021. Dat maakt de voormalig olympisch- en wereldkampioen open water zwemmen vandaag bekend. Samen met zo'n 4..

Holten gastheer van eerste triathlon op Special Olympics

Triathlon Holten van 10 t/m 12 juni onderdeel van Special Olympics Nationale Spelen Twente 2022

Holten wacht in 2022 een bijzondere editie van de triathlon. Het triathlondorp bij uitstek is van 10 tot en met 12 juni namelijk een van de ‘speelsteden’ tijdens de Spe..

36e Triathlon Holten op 2 en 3 juli 2021

De datum voor de 36e editie van de Triathlon Holten, die dit jaar vanwege het coronavirus werd afgelast, is bekend.

Op vrijdag 2 en zaterdag 3 juli 2021 is Holten weer een weekend lang het middelpunt van de triathlonwereld.

Opnieuw fameuze combi van internationale topwedstrijden..

wij zijn trots op onze sponsors en partners